Player vs. Player 3
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以下、上記の記事のマッチング形式部分のアリーナとワー・プロットの訳になります
Organized Modes(続き)
Arenas
この形式は高度に組織化され、競争力を高めた、プリメードのアリーナチームを中心に展開されます。
This is mode revolves around highly organized and competitive premade Arena teams.
チームのサイズは、ワイルドスターの小スケールPvPのニッチを埋めるため、2対2、3対3、5対5となります。
The team sizes will be 2v2, 3v3, and 5v5 to fulfill the smallscale PvP niche in Wildstar.
このモードは、キャラクターがLv.30に到達するとアンロックされ、各キャラクターは各サイズごとに1つのチームにのみ所属することができ、
合計で3つのアリーナチームに所属することができます。
The mode is unlocked once a character reaches level 30 and each character can only belong to one team,
in each team bracket/size—three arena teams in total.
マッチに勝つとチームのレーティングが上がり、負けると下がります。
Winning a match will increase a teams rating, where losing will lower it.
ワイルドスターのアリーナは、一般的なMMOで見受けられる他のアリーナの形式と非常によく似ています。
Arenas in Wildstar are quite similar to the other arena based game types you'd find in a typical MMO.
各マッチは2対2、3対3、あるいは5対5のチームデスマッチで、小規模から中規模のアリーナで行われます。
Each match consists of 2v2, 3v3, or 5v5 teams in a battle to the death, inside small-to-medium sized arenas.
しかし変更点として、相手チームを殺すよりも、特定の数字の再出現チケットを枯渇させる必要があることに工夫がされています。
However, the twist in this particular variant is that rather than winning as soon as all of the opposing team is killed,
you will have to deplete a certain number of respawn tickets.
(再出現チケットの)量はあなたが参加している対戦(のサイズ)を基本としており、2対2は5対5より少なくなります。
The quantity will vary based on the bracket you are playing in, with 2v2 matches having fewer total than a 5v5 would.
プレイヤーがアリーナで死ぬと、所定時間の経過後に再出現でき、チームメイトに合流し戦うことができます。
Once a player dies in the arena they will respawn after a preset amount of time, allowing them to rejoin their teammates in battle.
相手チームのチケットが枯渇し、そして敵がすべて死んでいる場合に、初めて勝利を得ることができます。
Only when the all of an opponents respawn tickets have been depleted and their entire team is dead, can a team be victorious at last.
Warplots
これは、メインのエンドゲームコンテンツとして最初から設計された、40対40の形式になります。
2つの敵対するワー・プロットの間で、攻城戦形式でお互いに争います。
This is a 40v40 mode that is designed from the ground up to be the main Elder Game PvP content,
During a Warplot battle two opposing Warplots are pitted against one another in a siege type war.
あなた方のワー・プロットが破壊される前に、相手チームのワー・プロットを破壊することが、目標です。
よって、攻撃と守備の戦略の組合せが必要とされます。
The goal is to have your team destroy the opposing teams Warplot before they destroy yours,
requiring a mix of offensive and defensive strategies.
自分のワー・プロットに与えられた損害は、戦いの間で永続的であるため、最終的にリソースを消費して修復する必要があります。
それ以外の部分は、必然的に破壊されます。
Any damage sustained by your own Warplot is persistent between each battle and therefore must be eventually repaired using resources,
otherwise portions of it will inevitably be destroyed.[6]
キャラクターは、ワー・プロットをデザインしたり、戦闘に参加するのに、レベルキャップ(50)への到達が必要です。
A character is required to first reach the level cap (50) before they can even participate in a battle,
let alone design a Warplot itself.
レベルマックスに到達したプレイヤーは、フリーなワー・プロットを与えられ
それらは空の(住宅の)プロットと同様に、プラグアンドソケットシステムを用いて
プレイヤーは建物を建築することを意味します。
Upon reaching max level a player is given a free Warplot,
which is similar to a Sky Plot (A.K.A House Map/Plot) in the sense that the player can construct structures on it,
that makes use of the Plugs and Socket system.
しかし、ワー・プロットは非常に大きく、異なる点(レイドスタイルのPvP)にフォーカスされています。
However, Warplots are much larger in terms of sheer sizes and have a very different focus: using them in raid style PvP.
あなたはワー・プロットを構築する前に、まずワー・パーティを形成する必要があります。
Before you can construct a Warplot you must first form a Warparty.
ワー・パーティは、従来のギルドと非常に似ていますが、
メンバーはワー・プロットの戦いに参加するためだけに用います。
Warparties are very similar to traditional Guilds,
but the members of it are only used for participating in Warplot battles.
それらは別々の団体であるため、ワー・パーティの各メンバーは、異なるギルドに入っていることができます。
Each member of a Warparty can be in an entirely different guild because they are two separate entities.
ワー・パーティをアリーナのチームとして考えるのが良いかもしれません。
名簿に何十人ものスロットとわずかな別の意味合いを持ちますが。
It is best to think of a Warparty as an Arena team,
only with dozens and dozens of roster slots and a few other nuances.
一度パーティが形成されると、そのメンバーは様々な手段を介して、地面から彼らのワー・プロットを構築し始めることができます。
Once the party is formed its members can begin to construct their Warplot from the ground out through various means.
プラグすることによってワー・プロットに構築できるオブジェクトは、以下の手段で入手できます。
The objects that can be plugged into and built upon a Warplot can be obtained through:
•生産(Crafting)
•購入(Purchasing)
•レイド(Raids)
•ダンジョン(Dungeons)
•通常のドロップ(Regular Drops)
•ワー・プロットでの勝利(Warplot Victories)
•そしたおそらく様々な他の手段により(...and supposedly various other means.)
設置することができるオブジェクトのタイプは、次のように様々です。
The types of objects that can be placed come in a wide variety, such as:
•捕獲されたレイドボス(Captured Raid Bosses [7])
•トラップ(Traps)
•壁(Walls)
•展開可能な兵器(Deployable Weaponry)
•大砲・砲台(Cannons/Turrets)
•建物(Buildings)
•守衛(Guards)
各オブジェクトの設置には特定の量のお金とリソースが掛かります。
Each object that is placed on the Warplot will cost a certain amount of money/resources.
より強力で貴重なオブジェクトの設置には、より多量のリソースを必要とします。
The more powerful and rare the object is, the more resources it will cost to place it.[6]
開発者によると、ワー・プロットを構築するのには膨大な長さの時間、労力、お金と多量のリソースが掛かります。
パーティメンバーの多数が同時にそれに取組んですらです。
According to the developers it will take a tremendous amount of time, effort, money and numerous resources to build up a Warplot—
even with a large number of party members working on it concurrently.
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